среда, 15 октября 2008 г.

clumbine high




Een half uurtje geleden stopte er een auto voor mijn deur. Er kwamen twee jongens uitzetten, de ene met fototoestel toeristisch op z'n buik hangend, een zelf gedraaide sigaret in zijn mond (hetgeen je zelden ziet in Italie, hier rookt iedereen normale sigaretten) en vreemde tatoe op zijn arm. De andere zag er iets frisser uit, maar was wel behoorlijk te dik.



Ze kwamen met kleffe uitgestoken hand op mij af (merkte ik na het schudden ervan) en vroegen of ze mij wat mochten vragen.



Dat mocht wel.



Ze introduceerden zichzelf. Ik dacht wellicht een hardrock groep die stoere foto's in het ingestortte kasteel wilden maken, maar nee. Ze waren een studie groep die interesse had in de geschiedenis van bepaalde oude kastelen. Ah. De verbazing moet duidelijk van mijn gezicht te lezen zijn geweest, want de tatoe-jongen begon een heel verhaal over hoe hij zijn kaartje momenteel niet kon laten zien omdat bla bla bla (ik bespaar jullie de details want die doen er niet toe).



Daarna begonnen ze over de toren van Ugolino en of dat de toren was die ze zagen. De vragen gingen verder over een begraafplaats die 'sconsacrato' was (ontheiligd). Ik gaf netjes antwoord en verbeterde waar ze verkeerde informatie hadden. Zo stonden we wat te kletsen, bijna plezierig, ware het niet dat ik niet kon geloven dat ze deel van een studiegroep naar oude kastelen waren.



Inderdaad zei een van hen dat ze onderdeel uitmaken van een groepje die officieel op zoek is naar spoken.



Tsja, toen was ik echt even stil.



De jongens vertelden echter enthousiast door over hun onderzoek (ze waren ermee op de TV geweest). Het kwam erop neer dat ze niet zomaar de verhalen van de oudjes aannamen, want die weten allemaal over spoken te vertellen, maar ze gingen op een wetenschappelijke manier deze verhalen natrekken. Ze zouden filmopnames komen maken en met gevoelige microfoons werken om te kijken of er spoken zijn.



Tsja, wat zeg je daarop?



(Ik heb ze het telefoonnummer van de eigenaren gegeven ...)



book holders, clumbine high, clumbine high school, clumbine shooting.



Комментариев нет: